سیستم مناسب برنامه نویسی (کامپیوتر یا لپ تاپ!)

چه سیستمی مناسب کار برنامه‌نویسی هست. کامپیوتر بگیرم یا لپ تاپ؟ چه کانفیگی داشته باشد؟ اینها سوال اکثر افرادی هست که می‌خواهند برنامه‌نویسی را شروع کنند و در ابتدای راه هستند.

 

  • بهترین سیستم مناسب برنامه نویسی

جواب این سوال خیلی ساده هست، با هر کامپیوتر یا لپ‌تاپی که در اختیار دارید می‌توانید برنامه‌نویسی را شروع کنید. بله درست خواندید با هر سیستمی که حتی برای چندین سال پیش هم باشد نیاز شما را برای شروع برآورده می‌کند. یکی از مزیت‌های برنامه‌نویسی نیاز نداشتن به هزینه بالا برای شروع هست. و تمام نرم افزارهای برنامه نویسی تقریبا بجز اندروید استودیو برای اجرا نیاز به سیستم قوی ندارند. 

پس شما با یک سیستم که بتواند یک مرورگر و یک نرم افزار کد نویسی را اجرا کند کار شما راه‌ می‌افتد و پشنهاد می‌کنم اگر بودجه‌ای نیز در اختیار دارید و سیتستم فعلی شما را اذیت نمی‌کند آن هزینه را بر روی خود سرمایه گذاری کنید یعنی برای دیدن آموزش های بیشتر و افزایش تخصص خود. حالا برای افرادی که می‌خواهند سیستم خود را ارتقا دهند و یا هیچ سیستمی در اختیار ندارند و می‌خواهند یک سیستم تهیه کنند توضیحاتی در ادامه قرار می‌دهم که باید به آنها دقت کنید. 

 

  • تهیه سیستم جدید یا ارتقا آن

در ابتدا شما باید به دو سوال مهم پاسخ دهید: میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید و کارهایی که می‌خواهید با سیستم مورد نظر خود انجام دهید!!

یک سوال هم قبل از هر دو این سوال باید پاسخ دهید این هست که نیاز به جابجایی دارید یا خیر؟! جواب این سوال مهم هست برای اینکه بدانید لپ تاپ بخرید یا کامپیوتر، میزان هزینه کامپیوتر به نسبت لپ تاپ کمتر هست در برابر قدرتی اجرایی که به شما می‌دهد. اما مشکل بزرگ آن قابل حمل نبودن هست. 

 

 

خب حالا که مشخص کردید کدام یک را می‌خواهید من در ادامه توضیحات هر کدام را نوشتم که به همان قسمت می‌توانید مراجعه کنید:

  • کامپیوتر

اگر هزینه اندکی دارید کمتر از ۱۰ میلیون در تاریخ حال حاظر (تاریخ انتشار پست دقت کنید) به شما پیشنهاد می‌کنم یک کامپیوتر دست دوم با بودجه‌ای که در اختیار دارید تهیه کنید. با این هزینه احتمالا بتوانید یک کامپیوتر با رم ۴ ddr3 سی پی یو core i3 کارت گرافیک ۲ گیگبایت به همراه مانیتور پیدا کنید. فقط دقت کنید یک فرد متخصص کامپیوتر قبل از خرید آن را بررسی کند تا از سالم بودن قطعات اطمینان کنید. 

یک نکته اضافه کنم که خیلی به شانس شما و تلاش شما برای پیدا کردن بهترین سیستم بستگی دارد، یعنی شاید با این بودجه توانستید یک سیستم با رم ۸ هم پیدا کنید. پیشنهاد میکنم بجز اینکه تمام مغازه های شهر را بررسی می‌کنید با استفاده از اپلیکیشن های دیوار و شیپور هم بررسی کنید اما زیاد قیمت های مناسبی در این اپلیکیشن ها ندیدم. و یک گزینه خیلی مناسب انجمن لیون کامپیوتر و بخش دست دوم خود سایت لیون کامپیوتر هست که از آن هم می‌توانید استفاده کنید. 

حالا اگر بودجه شما بیشتر از ۱۰ میلیون هست، باید دقیقا مشخص کنید که چقدر هست من تعدادی مثال در پایین آوردم:

  1. بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون با این بودجه مانیتور را باید دست دوم بگیرید و فقط کیس اون هم با گرافیک آنبرد تهیه کنید. ولی CPU جدیدترین نسل تهیه کنید. قدرت اجرایی این کامپیوتر بسیار بیشتر از مورد دست دوم می‌تواند باشد اگر انتخاب مناسبی داشته باشد. برای کارت گرافیک هم اگر نیاز به بازی کردن داشتید می‌توانید یک کارت دست دوم در آینده اضافه کنید.
  2. هزینه ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان در این بازه قیمتی نیز می‌توانید قطعات به مراتب بهتری بگیرید مثلا Ram ۱۶ استفاده کنید و cpu i5 . یک خورده سلیقگی هست از این قیمت ها به بعد یعنی اگر گیم اهمیت می‌دهید می‌تونید مانیتور دست دوم بگیرد و یک کارت گرافیک دست دوم خوب ولی رم و سی پی یو ضعیف تر. اگر نه که همون پیشنهاد دادم حداقل می‌توانید بگیرید. (در قسمت نظرات اگر درخواست بدید و مشخصات کامل نیازتون بنویسید سیستم های پیشنهادی به نسبت تاریخ همان زمان می‌تونم بهتون پیشنهاد بدهم)
  3. هزینه بیشتر از ۲۵ میلیون خب از اینجا بع بعد دستتون خیلی باز‌تر هست و تنوع خیلی بیشتر میشه. به سیستم های AMD هم بجز اینتل می‌توانید فکر کنید. به انواع مدل سی پی یو ها و رم و خود کیس هم به همین شکل می‌شود فکر کرد. که البته خودم به شخصه باشم و گیم واسم اهمیت نداشته باشد حتما سراغ مک بوک ها می‌رم چه برای برنامه نویسی چه برای طراحی از این بازه قیمتی به بعد انتخاب خیلی خوبی می‌توانند باشند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنم.

 

 

  • لپ تاپ

حالا که به این نتیجه رسیده‌اید حتما باید لپ تاپ بگیرید باید بروید سراغ میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید و کارایی که می‌خواهید. 

  1. خب قطعا اگر برای برنامه نویسی تنها می‌خواهید و بودجه بسیار کمی هم دارید یک لپ تاپ دست دوم با RAM 4 ddr3 به همراه CPU Core i3 احتمالا هزینه‌ای بین ۷ تا ۱۰ میلیون در بیاید که می‌توانید تهیه کنید و جوابگو کار شما باشد. زیاد توقعی از همچین لپ تاپ نباید داشته باشید. برای وبگردی و نرم افزار فتوشاپ نسخه های ۲۰۱۵ به قبل جوابگو کار شما هست. ولی برای برنامه نویسی اندروید سخت می‌توانید استفاده کنید. حداقل رم را باید به ۸ ارتقا دهید. برای خرید لپ تاپ نو در این بازه قیمتی هم چیز مناسبی ندیدم و اگر بتوانید از سالم بودن لپ تاپ دست دوم اطمینان حاصل کنید قطعا انتخاب های خیلی زیاد و خوبی وجود دارد.
  2. در قیمت ۱۵ میلیون لپ تاپ مدل جدید هست که نو می‌توانید تهیه کنید و بستگی به خودتان دارد نو یا دست دوم تهیه کردن .همینطور بستگی به برند مورد علاقه خودتان دارد و کارایی که میخواهید، مدل های AMD و Intel هست که بستگی به نیاز شما و همینطور کارت گرافیک های متفاوت که بستگی دارد بازی برای شما مهم هست یا خیر . یعنی ابتدا فاکتور های مهم خود را اولویت بندی کنید و بعد سراغ انتخاب‌های موجود بروید و ببیند کدام یک به چیزی که شما می‌خواهید نزدیک تر هست. قطعا رم DDR4 باشد همینطور بالا بودن رم در کنار آن CPU جدید بودن و در کنار اینکه i3 باید و اگر توانستید i5 باید که البته فکر نکنم در این قیمت i5 پیدا کنید.  این دو مورد جزو اولویت‌های اول و مهم هستند تا در سال‌های آینده نیز کارایی خوبی داشته باشد.
  3. برای قیمت های ۲۵ میلیون به بالا همانطور که در قسمت کامپیوتر هم گفتم بهترین انتخاب می‌تواند مک بوک باشد. در غیر این صورت که شما گیم واستون مهم باشد، وگرنه شک نکنید که مک بوک بهترین انتخاب هست. مک بوک ایر m1 با قدرت بسیار بالا الان حدودا ۲۸ میلیون هست.  ولی خب اگر مک بوک نخواستید یا به هر دلیلی از اپل خوشتان نمی‌اید انتخاب های بسیار زیادی در لپ تاپ های ویندوزی با آن روبرو هستید که همانطور در قسمت قبل گفتم باید اولویت های خودتان را مشخص کنید از سیستم مورد نیازتان و سپس انتخاب کنید. (در قسمت نظرات هم توضیحات کامل بنویسید و بپرسید می‌توانم راهنماییتان کنم)

 

خب خب به آخر پست رسیدیم. نظر شما راجب توضیحات چیست؟ به نظر شما چه سیستمی می‌تواند مناسب برنامه نویسی باشد نظرتان را با من و دیگران به اشتراک بزارید. 

  • 1
حامد صمدیان زاده

طراح رابط کاربری وب و موبایل

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ دسته بندی: برنامه نویسی
دیگر نوشته ها این نویسنده
شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید
چگونه یک سایت (Front End) را فارسی سازی کنیم ؟

تکنیک های فارسی سازی سایت از صفر تا هزار

  • 4862
  • 3
  • ۹۹/۰۹/۱۰
آموزش git در php storm

انتقال پروژه به gitlab با php storm

  • 5243
  • 3
  • ۹۹/۰۹/۲۰
چگونه عمیق برنامه نویسی یاد بگیریم!؟

تکنیک های یادگیری عمیق برنامه نویسی

  • 4982
  • 5
  • ۹۹/۰۹/۲۳
همه چیز درباره فلاتر

فلاتر یه فریم ورک از زبان دارت هست که گوگل توسعه داده و فوق العاده هست

  • 5297
  • 2
  • ۹۹/۱۰/۱۰
نظرات
برای ثبت نظر نیاز است ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید

پاسخی ثبت نشده است