مروری بر بهترین شبیه ساز های اندرویدی

مقدمه : 

هسته سیستم عامل اندروید بر پایه لینوکس می باشد و این سیستم عامل به طور خاص برای گوشی های هوشمند و تبلت ها طراحی شده اند . برخلاف لینوکس ,سیستم عامل اندروید بهینه شده تا با سخت افزار دستگاه های هوشمند مثل دوربین و سنسور ها ارتباط برقرار کند.اکنون این پرسش مطرح می شود که چگونه می توان محیط یک گوشی هوشمند اندرویدی را همزمان در ویندوز تجربه کرد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت به طور کلی دو روش برای تجربه سیستم عامل اندروید در سایر دستگاه ها وجود دارد .

 

  1. نصب مستقیم سیستم عامل اندروید بر روی سخت افزار به عنوان سیستم عامل مجزا:

کمپانی های خاصی با ارائه فایل نصبی سیستم عامل(اندروید سفارشی)این امکان را فراهم می آورند تا به طور مستقیم بتوان اندروید را تجربه نمود . مزیت این روش استفاده از تمامی منابع سخت افزاری سیستم جهت ستم عامل اندروید می باشد و می توان گفت در سیستم های معمولی نسبت به روش دوم عملکرد بهتری خواهد دارد.سیستم عامل bliss os  این امکان را فراهم می آورد . اطلاعات بیشتر

https://blissos.org

 

  1. استفاده از محیط های شبیه ساز :

شبیه ساز ها عموما نرم افزار هایی هستند که بر روی سیستم عامل فعلی(ویندوز-لینوکس)نصب می شوند و با استفاده از ماشین مجازی , image هایی از سیستم عامل اندروید را اجرا می نمایند.

1.2.شبیه ساز blue stacks:

 

یکی از معروف ترین ترین شبیه ساز ها مخصوص ویندوز می باشد . آخرین نسخه امکان اجرای اندروید 7 رابه ارمغان می آورد.امکان قرار دادن آیکون برنامه ها ی اندروید بر روی دسکتاپ ویندوز از قابلیت های این شبیه ساز است.

2.2.شبیه ساز genymotion:

 

یکی از  بهترین شبیه ساز ها که از قابلیت های این نرم افزار می توان به اجرا در سیستم عامل های مختلف اشاره نمود . مزیت قابل توجه این شبیه ساز نسبت به blue stacks این است که در این شبیه ساز امکان تعریف اندروید های مختلف به صورت همزمان وجود دارد و می توان چندین نسخه اندروید را همزمان بر روی سیستم عامل اجرا نمود . این شبیه ساز از آخرین نسخه های اندروید پشتیبانی می کند.

 

3.2.شبیه ساز LdPlayer:

ویژگی های این شبیه ساز عبارت اند از :

امکان اجرای نرم افزار های گوناگون همانند گوشی واقعی 

امکان پشتبانی از موس و کیبورد

اجرای نسبتا روان برنامه ها

ارائه نسخه رایگان

اجرای برنامه های گرافیکی 

شبیه سازی نسخه اندروید 5.1

 

 

 

4.3.شبیه ساز مخصوص android studio

این شبیه ساز توسط شرکت گوگل توسعه داده می شود و مخصوص محیط برنامه نویسی اندروید استودیو می باشد . این شبیه ساز جهت تست و رفع باگ های نرم افزار ها برای توسعه دهندگان طراحی شده است . این شبیه ساز نیاز به سخت افزار و رم بسیار بالایی نسبت به دیگر شبیه ساز ها احتیاج دارد و درسخت افزار های قدیمی و cpu های قدیمی amd چندان عملکرد خوبی نشان نمی دهد . اما نکته جالب توجه در مورد این شبیه ساز خالص بودن نسخه اندروید و ارائه بروزرسانی های مداوم از سوی گوگل می باشد . در واقع این شبیه ساز گوشی خاصی را شبیه سازی می نماید.

 

 

5.3.شبیه ساز nox

از جمله خصوصیات منحصر به فرد این شبیه ساز می توان به مصرف رم پایین و اجرای روان در سیستم های معمولی و ضعیف اشاره نمود . همچنین این نرم افزار امکان مشخص کردن میزان رم و پردازنده را فراهم می آورد. در هنگام کار بار از نرم افزار ها امکان استفاده از موس , کیبورد, گیم پد وجود دارد.

 

6.3.شبیه ساز memu

 

این شبیه ساز بیشتر بر روی اجرای بازی ها تمرکز دارد.امکان نصب اندورید نسخه 4.4 و 5.1 و 7.1 به صورت آنلاین وجود دارد. این شبیه ساز تجربه ای نزدیک از گوشی هوشمند را شبیه سازی می کند . برنامه ها در این شبیه ساز همانند شبیه ساز جنی موشن با drag و  drop قابل نصب می باشند .

 

 

سپاس از همراهی شما.

  • 2
کیوان بصیری

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ دسته بندی: عمومی
دیگر نوشته ها این نویسنده
شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید
تحلیل یکی از مشکلاتی که با نشستن مداوم ایجاد میشود

به علت طرز ناصحیح نشستن احتمال ابتلا به دیسک کمر یا گودی کمر پیش میاد

  • 4733
  • 4
  • ۹۹/۰۹/۲۴
چگونه سیستم خود را به مک بوک تبدیل کنیم ؟

در این مطلب قصد داریم به بررسی روش های نصب mac os بر روی سیستم غیر mac بپردازیم

  • 3321
  • 4
  • ۹۹/۱۰/۰۱
چقدر طول میکشه تا برنامه نویس بشیم؟

در یادگیری هیچ جوابی برای چه مدت طول میکشد وجود ندارد

  • 5061
  • 4
  • ۹۹/۱۰/۰۱
با فراموشی کدها چه کار کنیم

راه درمان فراموشی کد چیه؟ تمرین،تمرین و در نهایت باز هم تمرین!

  • 4987
  • 3
  • ۹۹/۱۰/۰۱
نظرات
برای ثبت نظر نیاز است ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید

پاسخی ثبت نشده است