بهترین ویرایشگر های متن برای توسعه دهندگان

در این بخش قصد داریم به بررسی بهترین ابزار های ویرایش متن با قابلیت اصلاح و تشخیص کد برای برنامه نویسان بپردازیم . این نرم افزارها های از جهت امکان ویرایش متن , قابلیت بررسی و نمایش کد ها به صورت گرافیکی با ابزارهای معمولی ویرایش متن تفاوت دارند. به عنوان مثال با استفاده از برنامه هایی که در ادامه معرفی میگردد می توانید انواع فایل های php,java,xml و دیگر فایل ها را با امکان تشخیص تگ ها ویرایش نمایید .ویژگی این برنامه ها نسبت به محیط های کد نویسی مانند php storm  و یا eclipce این است که این برنامه در زمان اجرا بسیار سبک تر از ide ها می باشند و همین ویژگی باعث محبوبیت آن در میان برنامه نویسان شده است . البته از آن جایی که این برنامه ها برای ویرایش متن طراحی شده اند نه کد نویسی(و تست کد) , به کمک همه آن ها نمی توان تمامی امکانات ide ها را از آن ها انتطار داشت البته برخی از این نرم افزار امکان نصب افزونه های مختلف کد نویسی را ارئه می دهند.

 

1.notepad ++ :

یکی از قدیمی ترین و برترین برنامه های ویرایش پیشرفته متن می باشد .

این ویرایشگر امکانی جهت اضافه نمودن افزونه های مختلف وجود دارد که علاوه بر امکانات پیش فرض برنامه , امکانات بسیار بیشتری را به برنامه اضافه میکند. از جمله افزونه های این ادیتور می توان به  Preview HTML برای مشاهده پیش نمایش و افزونه Compare برای مقایسه فایل ها اشاره نمود . در زیر تصویری از محیط این نرم افزار را مشاهده می نمایید .از دیگر امکانات این برنامه می توان به امکان سفارشی سازی ظاهری و رنگ بندی عناصر متن اشاره نمود .

 

2. SUBLIME :

استفاده آسان و رابط کاربری ساده از ویژگی کاربردی این نرم افزار می باشد . برخی از ویژگی های این برنامه شامل امکان ویرایش تما صفحه کد ها ,  امکان تظیم کلید های میانبر , امکان ذخیره خودکار متن به منظور جلوگیری از دست رفتن ناگهانی اطلاعات ,قابلیت ویرایش همزمان قسمت از یک متن , امکانات سفارشی سازی  و ... می باشد.

 

 

 

 

 

3. Micro

یک ویرایش گر بر پایه ترمینال می باشد . امکان اصلی این ویرایشگر سبک بودن و امکان استفاده در سیستم عامل ها مختلف mac os ,linux , windows می باشد. باید این نکته را در نظر داشت که این نرم افزار برای ویرایش فایل های بزرگ(منظور فایل های واقعا بزرگ است) چندان مناسب نمی باشد و مصرف رم بالایی دارد(فایل های بزرگ). اگر به ویرایش متن در محیط ترمینال علاقه دارید گزینه های بهتری مانند emacs  و vim در این زمینه وجود دارد

 

4.Visual Studio Code :

یک ادیتور متن باز به با قابلیت ها متنوع به همراه افزونه های کاربردی در یک محیط جذاب گرافیکی می باشد . امکان استفاده در سیستم عامل های مختلف ویژگی دیگر این برنامه می باشد . این ادیتور نسبت به visual studio سبک تر می باشد و البته تمامی ویژگی های visual studio  را نیز ندارد. قابلیت دیگر این ادیتور اتصال به گیت هاب می باشد همچنین این برنامه به صورت نسخه قابل حمل(بدون نیاز به نصب) نیز ارائه می گردد. امکانات دیگری مانند مقایسه کد و رنگ آمیزی کد در این نرم افزار جای گرفته است.

 

جمع بندی : اگر چه ممکن است یک ویرایگر متن تمامی امکانات ide ها را مهیا نسازد اما برای ویرایش سریع متن ها بسیار مناسب می باشد.

ابزار های دیگری نیز جهت ویرایش متن وجود دارند که در صورت تمایل می توانید آن ها را معرفی نمایید .

 

 با تشکر از توجه شما

  • 1
کیوان بصیری

تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ دسته بندی: کاربردی
دیگر نوشته ها این نویسنده
شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید
مقایسه سرعت سیستم عامل ها , از رویا تا واقعیت !

در این مطلب به مقایسه اجمالی سیستم عامل ها و معیار انتخاب سیستم عامل سریع می پردازیم.

  • 5268
  • 3
  • ۹۹/۰۹/۰۷
ابزار های گرافیکی برای مدیریت git

در این مطلب قصد داریم بهترین محیط های گرافیکی و جذاب git را جهت مدیریت آسان آن معرفی کنیم

  • 5083
  • 3
  • ۹۹/۰۹/۲۲
مسیر دریافت تا راه اندازی پروژه

نقشه راه یک برنامه نویس تازه کار

  • 4936
  • 4
  • ۹۹/۰۹/۲۵
5اپلیکیشن موبایل برای تمرین برنامه نویسی

شما کدوم اپلیکیشن موبایلی رو برای تمرین برنامه نویسی پیشنهاد میکنین؟

  • 5238
  • 3
  • ۹۹/۱۰/۱۰
نظرات
برای ثبت نظر نیاز است ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید

پاسخی ثبت نشده است