فضای ابری , ابری از داده ها !

مقدمه :

با توسعه روز افزون اطلاعات و حجم عظیم داده ها در زمینه ها مختلف این موضوع مطرح می شود که چگونه می توانیم فایل ها  و اطلاعات خود را ذخیره کنیم به گونه ای که از هر نقطه از جهان قابل دسترسی باشد و مشکلات پاک شدن , سرقت و یا از بین رفتن هارد دیسک و دستگاه های ذخیره سازی آن را بازیابی و دسترسی به داده ها را با خطا روبرو نسازد . به صورت کلی فایل های ما می بایست بر روی یک سخت افزار(هارد دیسک و ...) ذخیره گردد که این عمل علاوه بر به خطر انداختن فایل ها , مشکلات محدودیت حافظه نیز برای کاربر به وجود می آورد. در ادامه با معرفی برترین سرویس های ابری به این سوال پاسخ خواهیم داد.

 

فضای ابری در یک نگاه :

 

به صورت یک تعریف بسیار مختصر می توان گفت فضای ابری شامل رسانه ای است که ما از طریق آن می توانیم به فایل ها و اطلاعات مورد نظر خود بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی به آسانی دسترسی داشته باشیم و تا حدود زیادی موضوع محدودیت حافظه نیز حل می شود. اگرچه خود ابر و فضای ابری نیز درواقع از هارد دیسک ها و رسانه های انتقال تشکیل شده اند اما ارتباط کاربر با این اطلاعات از طریق سرور های قدرتمند تحت شبکه صورت میگیرد که سرویس دهنده های ابری معمولا بازیابی اطلاعات را تضمین میکنند. اکنون نوبت به معرفی بهترین سرویس دهنده های ابریست . پس با ما همراه باشید

 

 

1.: Google drive

 

استفاده از رمزنگاری 128 بیتی و یکپارچه بودن با دستگاه های اندروید از جمله ویژگی مهم این سرویس می باشد .سرور های قدرتمند گوگل میزبانی فایل های کاربر را بر عهده  دارند . اپ مخصوص آن به صورت پیش فرض بر روی گوشی های هوشمند نصب می باشد .این سرویس 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می دهد و به حساب کاربری گوگل متصل می گردد. این سرویس همچنین از تاییدیه دو مرحله نیز پشتیبانی می کند.

 

 

2.dropbox :

 به صورت پیش فرض 2 گیابایت فضا به صورت رایگان به کاربر ارائه می دهد . در صورت نیاز به حجم بیشتر سرویس یک ترابایتی را به صورت ماهانه 10 دلار ارائه می دهد و در صورت استفاده نسخه تجاری قیمت ها از 12.5 دلار شروع می شود. امکان استفاده آزمایشی به صورت 30 روزه نیز وجود دارد . از جمله قابلیت های این سرویس می توان امکان ایجاد پوشه و بازگردانی فایل های پاک شده در گذشته اشاره نمود.

 

 

 

3. One drive:

این سرویس توسط شرکت ماکروسافت توسعه داده شده است و یکی از بهترین ویژگی های آن ویرایش فایل ها بدون دانلود کردن آن ها می باشد. one drive  فضای 5 گیگابایتی را به صورت رایگان به کاربر ارئه می دهد سپس برای استفاده از ضای 500 گیگابایتی می بایست نسخه پولی ان خریداری شود. قابلیت اتصال 30 دستگاه از جمله ویژگی های چشمگیر این سرویس می باشد. در برنامه office 365  امکان اتصال به one drive  به صورت پیش فرض موجود است.

 

 

 

4.pcloud  :

 

یکی از ویژگی های کاربردی آن وجود تاریخچه فایل ها تا 30 روز می باشد . ارزان ترین بسته سالیانه آن با هزینه 3.99 دلار(برای هر ماه) قابل خرید است که فضایی معادل 500 گیگابایت دراختیار کاربر قرار می دهد. حجم فایل های قابل آپلود در این سرویس نا محدود می باشد.

 

 

 

 

 

لطفا در صورت تمایل شما هم سرویس ابری مورد استفاده خود و دلیل انتخاب آن را به ما معرفی نمایید.

 

سپاس از همراهی شما

 

 

 

 

 

  • 1
کیوان بصیری

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ دسته بندی: کاربردی
دیگر نوشته ها این نویسنده
شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید
مقایسه سرعت سیستم عامل ها , از رویا تا واقعیت !

در این مطلب به مقایسه اجمالی سیستم عامل ها و معیار انتخاب سیستم عامل سریع می پردازیم.

  • 5261
  • 3
  • ۹۹/۰۹/۰۷
ابزار های گرافیکی برای مدیریت git

در این مطلب قصد داریم بهترین محیط های گرافیکی و جذاب git را جهت مدیریت آسان آن معرفی کنیم

  • 5076
  • 3
  • ۹۹/۰۹/۲۲
مسیر دریافت تا راه اندازی پروژه

نقشه راه یک برنامه نویس تازه کار

  • 4929
  • 4
  • ۹۹/۰۹/۲۵
5اپلیکیشن موبایل برای تمرین برنامه نویسی

شما کدوم اپلیکیشن موبایلی رو برای تمرین برنامه نویسی پیشنهاد میکنین؟

  • 5231
  • 3
  • ۹۹/۱۰/۱۰
نظرات
برای ثبت نظر نیاز است ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید

پاسخی ثبت نشده است